Ugrás a fő tartalomra

                                                                                             

Általános Szerződési Feltételek



A jogszabály alapján fogyasztónak nem minősülő ügyfelekkel kötött, ún. business-to-business szerződésekre.

Hatályos: 2025.09.01. napjától visszavonásig és/vagy az ÁSZF módosításáig.

Az ÁSZF korábbi verziói ezen a linken érhetőek el. 


A szolgáltató adatai

A www.jungheinrich-profishop.hu weblap üzemeltetője:

Cégnév: JUNGHEINRICH Hungária Kft.

Székhely: 2051 Biatorbágy, Vendel Park, Tormásrét u. 14.

Ügyvezető: Horváth Zoltán

Adószám: 10773903-2-44

Cégjegyzékszám: 13-09-070761

E-mail cím (általános): profishop@jungheinrich.hu

E-mail cím (reklamációs ügyek): rendeles@jungheinrich-profishop.hu

Telefonszám: + 36 23 531 599


Fogalmak

JH: JUNGHEINRICH Hungária Kft., a www.jungheinrich-profishop.hu weboldal (a továbbiakban: „Jungheinrich Profishop”) üzemeltetője, a weboldalon kínált szolgáltatásokat és termékeket nyújtó jogi személy. 

Ügyfél: az a 2001. évi CVIII. törvény szerinti vállalkozás, amely a Jungheinrich Profishop weboldalon kínált szolgáltatások vagy termékek iránt érdeklődik, illetve azokat igénybe veszi vagy megrendeli. 

Felek: a JH és az Ügyfél együttesen


I. Hatály, Eseti Szerződés részei és azok rangsora, kizárt feltételek 

1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSzF”) hatálya a Felek között a Jungheinrich Profishop webáruházban elérhető raktári állványrendszerek, illetve anyagmozgató gépek, egyéb berendezések és termékek és azok tartozékai és kiegészítői (a továbbiakban együttesen: „Eszköz” vagy „Eszközök”) adásvételével, szerelésével, installációjával, ill. felülvizsgálatával kapcsolatban létrehozott jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSzF hatálya kizárólag a vállalkozásokra terjed ki. Az Ügyfél a megrendeléssel kijelenti, hogy nem minősül a szakmáján, önálló foglalkozásán vagy üzleti, gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személynek (fogyasztónak), továbbá, hogy erre való tekintettel nem illetik meg a kifejezetten fogyasztók védelmére szóló jogosítványok, mint például az Eszköz átvételétől számított 14 napon belüli elállás joga.

2. A Felek tudomásul veszik, hogy a JH külön köteles tájékoztatni az Ügyfelet arról az általános szerződési feltételről, amely eltér a Felek között korábban alkalmazott feltételtől, ill., amely lényegesen eltér a jogszabályoktól vagy a szokásos szerződési gyakorlattól, kivéve, ha megfelel a Felek között kialakult gyakorlatnak. Az előbbiek szerinti eltérő általános szerződési feltételek vastagon szedett (félkövér) betűtípussal megjelölt formátumban találhatóak jelen ÁSzF dokumentumban. Ezen megkülönböztető jelölést a JH azért alkalmazza, hogy az Ügyfelet ezen eltérő feltételekről megfelelően és kifejezetten tájékoztassa, ehhez kapcsolódóan az Ügyfél kijelenti, hogy az ilyen feltételekről külön egyértelmű és kifejezett tájékoztatást kapott, és az ilyen kikötést kifejezetten elfogadja. 

3. Az Ügyfél általános beszerzési feltételei vagy egyéb általános szerződési feltételei kizárásra kerülnek. 

4. A JH a jelen ÁSzF valamennyi rendelkezését lényegesnek tekinti. A JH az Ügyfél által tett ajánlatot (megrendelést) kizárólag a jelen ÁSzF-ben foglalt feltételek szerint fogadja el, és az ajánlat elfogadását e feltételekhez köti. Nem válnak a Szerződés tartalmává az intralogisztikai üzletágban a hasonló jellegű szerződések alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokások. A jelen ÁSzF, valamint a Felek között a megrendelés és annak Szolgáltató (JH) által e-mailben megküldött visszaigazolása alapján létrejött szerződés (a továbbiakban együttesen: „Szerződés”) együtt képezik a Felek közötti teljes megállapodást. A Szerződés megkötésével hatályukat vesztik a Felek között a szerződés tárgyában vagy feltételeire vonatkozóan korábban folytatott levelezés, ajánlatváltás vagy egyéb kommunikáció alapján esetlegesen létrejött megállapodások. A Szerződés tartalmává nem válnak az intralogisztikai ágazatban a hasonló tárgyú ügyletek során általánosan alkalmazott vagy széles körben ismert üzleti szokások, kivéve, ha azokat a Felek kifejezetten és írásban elfogadták. 

5. Az Eszközök prospektusokban, katalógusokban, interneten, reklámban, a szerződéskötést megelőző levelezésben, valamint a típuslapokon szereplő tulajdonságára vonatkozó valamennyi adat kizárólag tájékoztató jellegű, kivéve, ha ezeket a JH magára nézve a Szerződésben kifejezetten kötelezőnek ismeri el. Ugyanez vonatkozik a fotókra, rajzokra és egyéb ábrákra is. 

6. Tartós üzleti kapcsolat esetén a jelen ÁSzF rendelkezései vonatkoznak az Ügyféllel a jelen ÁSzF tárgyában a jövőben kötendő szerződésekre is mindaddig, amíg más feltételek kifejezetten megállapodásra nem kerülnek, ill. új ÁSzF verzió nem lép hatályba. Így amennyiben a Felek eltérően nem állapodnak meg, a jelen ÁSzF vonatkozik továbbá minden, az Eszközök adásvételét, szerelését, ill. installációját érintő megállapodásra is, ideértve a karbantartási és javítási megállapodásokat is. 


II. Szerződéskötés

1. A Jungheinrich Profishop-ban elérhető Eszközök Ügyfél általi megrendelésének módjai: 

i) a Jungheinrich Profishop-ban történt regisztráció után közvetlenül, vagy 

ii) vendégként, vagy 

iii) meglévő előzetes regisztrációval, bejelentkezés után. 

A Jungheinrich Profishop-ban történő megrendelés leadásával az Ügyfél kijelenti, hogy a JH lehetővé tette számára a jelen ÁSzF tartalmának megismerését, és az ÁSzF-et kifejezetten elfogadja. A JH egyúttal kötelezettséget vállal, hogy jelen ÁSzF-et és annak mindenkor hatályos változatát a Jungheinrich Profishop honlapon olyan módon hozzáférhetővé teszi, amely lehetővé teszi az Ügyfél számára, hogy azt bármikor elérje vagy letöltse. 

2. A megrendelés az Ügyfél oldalán a Ptk. 6:64. § alapján ajánlati kötöttséget eredményez. A JH számítástechnikai rendszere a rendeléseket automatikusan generált e-mail értesítéssel haladéktalanul visszaigazolja (első e-mail), ami nem minősül a megrendelés elfogadásának, mindössze a megrendelés JH-hez történő megérkezésének igazolását szolgálja. 

3. A Felek közötti szerződés a JH nem automatikusan generált elektronikus megrendelés-visszaigazolásával (második e-mail) jön létre. A Jungheinrich Profishop honlapon keresztül megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, és azt a JH nem iktatja. A JH a szerződéseket egyedi azonosítószámmal látja el, a szerződés adatait az egyedi azonosítószám alapján rögzíti. Amennyiben a JH elektronikus megrendelés-visszaigazolása (második e-mail) az Ügyfél megrendelésének JH-hez történő igazolt beérkezését (első e-mail) követő 5 munkanapon belül nem érkezik meg az Ügyfélhez, úgy az Ügyfél ajánlati kötöttsége megszűnik. A megrendelés visszaigazolása akkor tekintendő az Ügyfélhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Az Ügyfél köteles minden tőle elvárható intézkedést megtenni annak érdekében, hogy a hozzáférhetőséget biztosítsa. Ellenkező, hitelt érdemlő bizonyításig a JH által elküldött visszaigazolást a megküldéssel egyidejűleg az Ügyfél által hozzáférhetőnek kell tekinteni. 

4. Az Ügyfél a Szerződéstől annak megkötését követően a jelen ÁSzF-ben nevesített eseteken, valamint a JH egyéb súlyos szerződésszegése esetén túlmenően nem jogosult elállni. Amennyiben az Ügyfél a Szerződéstől azt megszegve mégis eláll, úgy a JH jogosult meghiúsulási kötbért, és a kötbért meghaladó kár tekintetében kártérítést követelni. A meghiúsulási kötbér összege a nettó Vételár (kötbéralap) 30%-a. 

5. A Jungheinrich Profishop-ban kizárólag Magyarországon belüli szállítások és szolgáltatások érhetők el. Az Ügyfél tudomásul veszi és elfogadja, hogy a JH jogosult a külföldi szállítási címhez kapcsolódó megrendelést – akár az Ügyfél külön értesítése nélkül is – törölni. 

6. Amennyiben a JH megrendelés-visszaigazolása a rendeléstől lényeges kérdésnek nem minősülő témában (így például szállítási határidő, fizetési határidő stb.) eltér, úgy az Ügyfél beleegyezését adottnak kell tekinteni, ha az Ügyfél a visszaigazolást (második e-mail) követő első munkanap 16:00 óráig e-mailben (profishop@jungheinrich.hu) nem tiltakozik a megrendelés-visszaigazolásban (második e-mail) foglaltak ellen. 

 III. Határidők, teljesítés helye, késedelem, részteljesítés, alvállalkozók 

1. A várható szállítási határidő a Jungheinrich Profishop honlapon az egyes termékeknél található. A pontos szállítási határidő a megrendelés-visszaigazolásban (második e-mail) kerül megjelölésre és annak az Ügyfélhez történő megérkezését követő napon kezdődik azzal, hogy amennyiben a JH a D/2. pont szerint előre fizetést köt ki, úgy a szállítási határidő csak az Ügyfél teljesítését (utalás esetén a Vételárnak a JH bankszámláján történt jóváírását) követő napon kezdődik. A JH által vállalt határidők (birtokbaadás, ill. szerelés) a Szerződésben rögzített időpontban indulnak, azonban nem korábban, mint ahogy az Ügyfél az általa megadandó információkat és dokumentumokat a JH rendelkezésére bocsátja, valamint a Szerződésben rögzített foglaló, ill. előleg fizetését teljesíti. Ezek Ügyfél általi késedelmes teljesítése, ill. elmulasztása nem mentesíti az Ügyfelet a Szerződésben vállalt egyéb kötelezettségeinek teljesítése alól, a JH ugyanakkor ilyen esetben jogosult a vonatkozó határidőt egyoldalúan módosítani, amely módosítás a gyártási határidők időközbeni módosulása esetén nem kell, hogy arányban álljon az Ügyfél általi késedelem időtartamával. 

2. JH fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben az Ügyfélnek a JH-val szemben bármilyen, a Felek közötti jogviszonyból származó 7 napon túli lejárt tartozása van, úgy az Eszköz(ök) adásvételének teljesítését (beleértve valamennyi kapcsolódó szerződéses vállalást), ill. a szolgáltatás(ok) (szerelés, installáció, javítás stb.) teljesítését a tartozás kiegyenlítéséig megtagadja. Az ilyen okból történt késedelmes teljesítés az Ügyfél átvétellel kapcsolatos késedelmének minősül (IV/1/5. pont). 

 3. A JH által vállalt határidők megfelelően meghosszabbodnak (i) vis maior (Ptk. 6:142. §), ill. (ii) olyan előre nem látott, a lenti 5. pontban részletezett akadályok felmerülése esetén, amelyek a JH-nak fel nem róható okokból következnek be, amennyiben ezen akadályok az Eszközök, ill. a szolgáltatás elkészítésére vagy teljesítésére bizonyíthatóan kihatással vannak. Ezt a szabályt abban az esetben is alkalmazni kell, ha ilyen körülmények az Eszközt előállító vagy fuvarozó társaságnál, a JH beszállítóinál vagy alvállalkozóinál lépnek fel. A fent megjelölt körülmények akkor is a JH-nak fel nem róható oknak tekintendők, ha azok már beállt késedelem idején keletkeznek. A teljesítésre jelentős kihatással bíró esetekben az ilyen körülmények beálltát és megszűnését a JH haladéktalanul közli az Ügyféllel és amennyiben a jelzett körülmény várhatóan több mint három hónapig tart, haladéktalanul egyeztetéseket kezdeményez az Ügyféllel azzal, hogy amennyiben a JH teljesítése a bekövetkezett körülmény okán csak jelentős többletráfordítással lehetséges, és a Felek között nem születik a költségmegosztásról szóló megállapodás, úgy a JH jogosult a Szerződéstől hátrányos jogkövetkezmények nélkül elállni. Amennyiben a JH teljesítése a fentiek szerint, előre nem látható körülmények miatt lehetetlenné válik, a Szerződés megszűnik. 

4. JH teljesítési kötelezettségének feltétele a beszállítói általi helyes és időben történő teljesítés. A JH nem felelős az olyan teljesítési késedelemért, ami azért következik be, mert a JH-t annak beszállítói nem megfelelően és/vagy nem időben látják el, annak ellenére, hogy a JH megrendeléseit megfelelő időben leadta, és ha az érintett Eszközöket, ill. szolgáltatásokat ésszerű erőfeszítések ellenére sem tudja időben máshonnan beszerezni. A JH-t nem terhelik hátrányos jogkövetkezmények bármely olyan teljesítési késedelem, akadály vagy akadályoztatás miatt, amely közvetlenül vagy közvetve valamely járvány, világjárvány vagy más súlyos betegség (függetlenül attól, hogy hivatalosan járványnak vagy világjárványnak minősül-e vagy sem), háborús helyzet vagy háború (akár deklarált, akár nem) és/vagy a teljesítést érintő szabályozási/jogi követelmények és/vagy az ellátási lánc a JH-nak fel nem róható korlátozásai miatt következnek be. Ez különösen vonatkozik a JH vagy beszállítói ellátási láncában bekövetkező fennakadásokra, személyzeti hiányra, szállítási és/vagy utazási korlátozásokra, karanténra. 

5. A szállítás az Ügyfél által megadott szállítási címre történik, amely címnek a cégjegyzékben szereplő vagy igazolt székhelynek, telephelynek, illetve fióktelepnek kell lennie. Amennyiben az Ügyfél rossz, hiányos vagy nem egyértelmű, illetve a fentieknek meg nem felelő szállítási címet ad meg, úgy ő viseli az ebből eredő költségeket. A szállítás helyének megváltoztatása csak a JH előzetes írásbeli hozzájárulása esetén lehetséges. 

6. Amennyiben a JH az Eszközök birtokbaadásával, ill. a szereléssel késedelembe esik és nem áll fenn a fenti III/4-5. pontokban meghatározott körülmény, úgy az Ügyfél jogosult a késedelem minden megkezdett napja után késedelmi kötbért követelni, amelynek mértéke a késedelemből kifolyólag nem határidőben vagy nem szerződésszerűen megvalósuló teljesítés által érintett Eszköz nettó Vételárának (kötbéralap) 0,1%-a, maximum azonban a nettó Vételár 5%-a. A hiányos teljesítés – amennyiben ettől függetlenül a JH biztosítja az Eszköz rendeltetésszerű használatának lehetőségét – nem minősül késedelmes teljesítésnek. 

 7. Nem minősül hiányos vagy hibás teljesítésnek, amennyiben az Eszközök felületén helyi festék- ill. bevonatsérülések és hibák fordulnak elő, feltéve, hogy a bevonat vastagsága az előírt legkisebb érték felett marad. 

8. A JH az Eszközökre vonatkozó műszaki és formai módosítások jogát a Szerződés megkötését követően is fenntartja, amennyiben ezáltal az Eszköz műszaki tulajdonságai és külső megjelenése alapvetően nem változik, így az ilyen módosítások nem minősülnek hiányos vagy hibás teljesítésnek. 

9. Kizárólag anyagmozgató gépekre vonatkozóan: Az anyagmozgató gépekre vonatkozó teljesítményadatok +20Celsius fokon, egyenletes betonpadlón és száraz használati feltételek közötti üzemeltetésre vonatkoznak, de nem vonatkoznak gyorsulási adatokra. Ezen feltételek megléte esetén is megengedett a teljesítményadatoktól való eltérés a szakmában szokásosan elfogadott toleranciahatárokon belül. 

 10. Amennyiben a JH-nak felróható teljesítési késedelem esetén az Ügyfél a JH részére méltányos, de legalább 30 napos póthatáridőt állapít meg azzal a kifejezett írásbeli nyilatkozattal, hogy a póthatáridő eredménytelen letelte esetén az Eszköz/szolgáltatás átvételét megtagadja, és a JH a póthatáridőt neki felróható okból elmulasztotta, úgy az Ügyfél jogosult a szerződéstől elállni, ill. azt megszüntetni, azzal, hogy ez a jog kizárólag a késedelemmel érintett Eszköz (osztható rész) tekintetében illeti meg. 

11. A Felek a szolgáltatást oszthatónak tekintik és a JH jogosult részteljesítésre. Minden egyes részteljesítés önálló ügyletnek minősül, és külön kerül elszámolásra. A JH jogosult előteljesítésre, idő előtti teljesítés esetén, ezzel összefüggésben az Ügyfél nem jogosult a JH-val szemben többletköltséget érvényesíteni. 

 12. Kizárólag anyagmozgató gépekre, valamint raktári állványrendszerekre vonatkozóan: Az Eszköz műszaki átadás-átvételével az Ügyfél válik az Eszköz üzemeltetőjévé és ezáltal az ezzel kapcsolatos minden kötelezettség alanyává. Az Ügyfél ennek keretében köteles saját költségén betartani az összes vonatkozó jogszabályi és hatósági előírást (ideértve – amennyiben releváns – az MSZ HD 60364-6:2007 szabvány szerinti bekötést) és a JH-t a harmadik személyek által e körben esetlegesen érvényesíteni kívánt igények alól haladéktalanul mentesíteni. Az Ügyfél az Eszközt a birtokbaadás és a műszaki átadás-átvétel időpontja között nem jogosult üzemeltetni. 13. Szakhatósági egyeztetések és az esetleg szükséges engedélyek beszerzése az Ügyfél feladata. Az Ügyfél köteles a szakhatóságok vonatkozó rendelkezéseit, speciális előírásait a szerződéskötést megelőzően írásban a JH tudomására hozni. A JH kizárólag szakipari kivitelezést végez. 14. A JH jogosult a teljesítés, ill. a szerelési szolgáltatások teljesítése terén alvállalkozókat alkalmazni. A JH az alvállalkozókért úgy felel, mintha a munkát maga végezte volna. 

 IV. Az Eszközök, szerelési munkálatok átvétele, átvételi késedelem, kárveszély átszállása 

IV/1. Az Eszközök átvétele, birtokbaadás, teljesítés időpontja

1. A szállítás az Ügyfél által a III.5. pontban foglaltak szerint megadott szállítási címre történik. 

2. A Szerződés szerinti ár tartalmazza az Eszköz Ügyfélhez történő Magyarország területén belüli kiszállításának költségeit. 

3. Az Eszközökkel kapcsolatos kárveszély abban az időpontban száll át az Ügyfélre, amikor az Eszközöket a JH az előzetesen kijelölt időpontban az Ügyfélnek birtokba adja és az Ügyfél a szállítólevelet aláírja. 

4. A Szerződés teljesítésének időpontja – eltérő szerződéses rendelkezés hiányában – az Eszköz (beleértve annak valamennyi alkotórészét és tartozékát) Ügyfél részére történő birtokbaadásának időpontja. 

5. Amennyiben az Ügyfél az Eszköz(öke)t a fentiek szerint határidőben nem veszi át (átvételi késedelem), úgy a Felek a JH szerződéses kötelezettségét teljesítettnek tekintik, és a JH jogosult a végszámla kiállítására. Az átvétel késedelme esetén a JH jogosult az Eszköz(ök) további tárolására, az Ügyfél pedig köteles az ebből eredő többletköltségek (különösen pl. raktározási és fenntartási költségek), valamint a kárveszély viselésére és a késedelem minden megkezdett napja után késedelmi kötbért fizetni, amelynek mértéke a határidőben át nem vett Eszköz(ök) nettó Vételárának (kötbéralap) 0,1%-a, maximum azonban a nettó Vételár 5%-a. 

6. Amennyiben a raktározás a JH vagy megbízottja telephelyén történik, a JH jogosult raktározási díjat felszámítani. A raktározási díj mértéke havonta – a raktározással érintett Eszköz(ök) nettó Vételárának alapulvételével – legalább 0,5%, amely a raktározás megkezdésének napjától esedékes. A JH jogosult ennél magasabb, a ténylegesen felmerült költségekhez igazodó raktározási díjat is érvényesíteni, amennyiben ezt előzetesen dokumentáltan igazolja. Amennyiben az Ügyfél az Eszközök átvételével legalább 30 napos késedelembe esik, a JH jogosult a Szerződéstől elállni. Ebben az esetben a JH jogosult meghiúsulási kötbért követelni, amelynek összege a megállapodott nettó Vételár (kötbéralap) 30%-a. A kötbéren felül a JH a meghiúsulással összefüggésben felmerült, a kötbért meghaladó kárának megtérítését is követelheti. Abban az esetben, ha az Ügyfél az Eszköz átvételét kifejezetten és véglegesen megtagadja, a 30 napos póthatáridő kitűzése mellőzhető. 

IV/2. A szerelési munkálatok feltételei, átvétele 

1. Szerelés alatt az Eszközök, valamint azok alkotórészeinek és tartozékainak a rendeltetésszerű használathoz szükséges, illetve a Szerződésben kifejezetten meghatározott módon történő felállítása, összeszerelése, rögzítése vagy pótlása értendő. 

2. Szerelés esetén az Ügyfél saját költségén és saját felelősségére köteles a JH-val előre egyeztetett módon és időben biztosítani különösen az alábbi feltételeket: - a rakodáshoz, szereléshez és üzembehelyezéshez szükséges számú és kivitelű targoncát, ill. emelő-berendezést, valamint rakodólapot, ill. egységrakomány képzéséhez szükséges eszközöket, - a szerelés helyének különleges körülményei esetén a szükséges speciális védőruházatot és védőeszközöket, - tehergépjárművel történő szállítás esetén a szerelés helyéig vezető szabad, szilárd burkolatú, költségmentesen használható összekötő utat, - a JH által leszállított termékek és eszközök kirakodását és betárolását az előzetesen kijelölt területre, - a szerelés/kivitelezés során keletkező hulladékok tárolásáról, ill. elszállításáról való gondoskodást, - a leszállított Eszköz(ök) szerelésének időpontjáig a szerelés helyszínén biztosított biztonságos tárolás lehetőségét, - megfelelő munkaterületet a JH általi kizárólagos használatra, - az anyagok és alkatrészek megfelelő időben és mennyiségben a munkaterületre történő szállítását és deponálását, valamint kizárólag állványrendszerekre vonatkozóan az Ügyfél köteles:  a szerelés helyének eléréséig az energiaellátást biztosító berendezéseket a megfelelő csatlakozással, ezen felül +8C hőmérsékletet elérő megfelelő fűtést és megfelelő világítást biztosítani,  a szerelés helyén a munkaeszközök őrzésére alkalmas száraz és zárható helyiségeket, valamint a szerelő személyzet részére megfelelő munkavégzési és tartózkodási helyiségeket biztosítani. 

3. A fentieken túlmenően az Ügyfél köteles a szerelés helyszínén a személyek és dolgok védelme érdekében a szükséges munkabiztonsági és vagyonvédelmi intézkedéseket megtenni, valamint a Szerződés megkötésekor érvényes és hatályos munka- és vagyonvédelmi biztonsági előírásokról (külön figyelemfelhívás mellett a kógens jogszabályok előírásánál szigorúbb, ill. azt kiegészítő rendelkezésekről) a JH-t írásban a szerződéskötést megelőzően tájékoztatni, és a JH szerelésvezetőjét megfelelően kioktatni. Amennyiben a JH szerelésben résztvevő munkatársai az Ügyfél telephelyén, ill. a szerelés helyén a hatályos speciális munkabiztonsági és egyéb vonatkozó előírások tekintetében az Ügyfél által oktatásban részesülnek, úgy az Ügyfél az oktatás idejére, az oktatáson részt vevő személyek után köteles megfizetni a JH mindenkor hatályos szerviz óradíját. A munka- és vagyonvédelmi biztonsági előírásoknak a Szerződés megkötését követően történt változtatása esetén (ide nem értve a kógens jogszabálymódosítás indokolta módosítást), az ebből eredő többletköltségeket az Ügyfél köteles viselni. 

4. Az Ügyfél köteles a JH részére megadni minden információt a szerelés helyszínén fellelhető villany-, gáz- és vízvezetékekről, ill. hasonló berendezésekről. 

5. Mindemellett az Ügyfél biztosítja a szerelés helyszínére vezető utaknak az Eszköz elhelyezésének vagy a szerelés helyének megfelelő kialakítását és rendben tartását, valamint azt, hogy a szerelés, ill. installáció helye a JH által előzetesen megadott speciális aljzatkövetelményeknek megfeleljen. 

6. Amennyiben a szerelés helye, ill. az ott fellelhető körülmények a fenti előírásoknak nem felelnek meg azzal, hogy a megfelelőség biztosítása kizárólag az Ügyfél felelőssége, úgy a JH hátrányos jogkövetkezmények nélkül jogosult a szerelési munkálatok megkezdését megtagadni, vagy a már megkezdett munkálatokat felfüggeszteni és/vagy az Ügyfél helyett, az Ügyfél költségén a szükséges intézkedéseket megtenni, vagy harmadik személyt azok megtételével megbízni, és az ezekből eredő költségeinek, ill. kárának a megtérítését kérni. 

7. Ha a szerelés helyén az Ügyfél, vagy az Ügyfél megbízásából egyidejűleg vagy közvetlenül egymás után több vállalkozó tevékenykedik, az Ügyfél a munka gazdaságos és gyors, a vállalkozókkal összehangolt, munkavédelmi és vagyonvédelmi szempontból aggálytalan elvégzéséhez szükséges feltételeket köteles megteremteni. 

8. Az Ügyfél a szerelési munkálatok készre jelentését követően a JH által kellő időben, előzetesen közölt időpontban köteles a szerelési munkálatok átvételére, melyet a Felek az általuk aláírt műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyvvel vagy szervizjelentéssel dokumentálnak. Ha az átvétel a JH-nak fel nem róható okból nem határidőben történik meg, az átvételre kitűzött határnapon az átvételt megtörténtnek kell tekinteni. Részteljesítés esetén a JH jogosult részletenként történő átvételt kitűzni, amelyre a jelen bekezdés rendelkezései megfelelően alkalmazandók. Amennyiben az Ügyfél a fentiek szerinti átvételi időpont előtt az Eszközt a JH engedélye nélkül használatba veszi, úgy köteles viselni minden ezzel kapcsolatos felelősséget, valamint a használatbavétel kezdő időpontjával a szerelés átvételét megtörténtnek kell tekinteni. 

 9. Amennyiben a szerelési munkálatok a JH-nak fel nem róható okból félbeszakadnak, ill. elhúzódnak (munkaleállás), és/vagy az Ügyfél a szerelési szolgáltatást nem veszi át a megállapodott határidőben (késedelem a szerelési munkák átvételével), köteles a JH oldalán felmerülő többletköltségeket (pl. állásidő, levonulási, ill. ismételt felvonulási költségek, kapacitás-fenntartási költségek) viselni. Ilyen esetben a JH jogosult a vonatkozó, igazolt költségszámláit az általa megállapított rendszerességgel benyújtani. 

10. Amennyiben a megrendelt szerelési munkálatokat az Ügyfél kifejezett kérésére a JH leállítja, vagy az Ügyfél a szerelés átvételével késedelembe esik, úgy köteles a JH leállással kapcsolatos igazolt költségszámláit kiegyenlíteni. 

11. Amennyiben az Ügyfél utóbb az Szerződésben meghatározottnál későbbi szerelési határidőt kíván, és a JH ehhez hozzájárul, úgy az Ügyfél az ezzel kapcsolatosan felmerült többletköltségeket köteles megelőlegezni és viselni. 

V. Vételár, foglaló, előleg, fizetési feltételek 

1. A termékek adatlapján feltüntetett ár a termék ajánlati nettó ára. Az ajánlati ár az adott pillanatban érvényes és csak akkor válik végleges árrá, ha az Ügyfél a rendelési folyamat lépéseit szabályosan elvégzi, és a rendelést megküldi a JH-nak. A termék és a szállítási szolgáltatás végleges ára (szerződéses ár) az az ár, amely a rendelés megküldésekor a termék megnevezése mellett, majd a rendelést visszaigazoló e-mailben (második e-mail) is szerepel. A megrendelt termékért fizetendő összeg akkor sem változik, ha a termék ára a vásárlás befejezése után a Jungheinrich Profishop honlapon módosul. A szerződés szerinti ár tartalmazza a termék Ügyfélhez történő magyarországi kiszállításának költségeit. A számlakibocsátáskor a mindenkor hatályos összegű általános forgalmi adó külön kerül felszámításra a Jungheinrich Profishop honlapon feltüntetett nettó árak vonatkozásában. 

2. A szerződéses árat a Novalnet elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatása igénybevételével vagy átutalással a számlán feltüntetett fizetési határidőben kell megfizetni. A JH fenntartja magának az előre fizetés kikötésének jogát. 

3. Amennyiben a JH minden gondossága ellenére hibás – így különös eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os – ár kerül a Jungheinrich Profishop honlap felületére, akkor a JH nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat szerződéskötési szándékától. 

4. A JH azon ügyfeleinek, akiknek a Jungheinrich Profishop-on keresztül történt szerződéskötést megelőzően már szerződéses szolgáltatásokat nyújtott (régi Ügyfél), az Ügyféllel létrejött korábbi megállapodás szerint papír alapú vagy elektronikus számlát állít ki. 

5. A JH az új ügyfelei felé a számlázást kizárólag elektronikus számla megküldésével elektronikus úton bonyolítja le a mindenkor hatályos jogszabályokban előírt feltételek szerint, a regisztrációnál, ill. megrendelésnél megadott e-mail címre (továbbiakban úgy is, mint számlázási e-mail cím). Az Ügyfélnek fogadói oldalon kötelessége gondoskodni arról, hogy minden, a JH által küldött, elektronikus úton kiállított számla kézbesíthető legyen. A számlázási e-mail cím változása esetén az Ügyfél köteles a JH-t azonnal írásban értesíteni a profishop@jungheinrich.hu e-mail címen. Az Ügyfél által megadott számlázási e-mail címre a JH által elküldött számlák kézbesítettnek számítanak abban az esetben is, ha az Ügyfél az e-mail cím változásáról nem értesítette a JH-t. 

6. A számla kiállítása a teljesítés napjával (IV/1/4-5. pont) az Ügyfél által a Szerződés megkötésekor írásban megadott adatok alapján történik. A számlával kapcsolatos reklamációkat a számla kézhezvételétől számított 8 napon belül írásban lehet megtenni. 

7. A fizetési határidő a felek eltérő megállapodása hiányában a számla kiállításától számított 8 nap. 

8. Késedelmes fizetés esetén a Ptk. szerinti törvényes kamat irányadó. A késedelmi kamat – függetlenül a JH fizetési felszólításának közlésétől, ill. annak időpontjától – már a késedelem első napjától jár. A JH jogosult a késedelmi kamatot meghaladó kárát, illetve esetleges egyéb igényeit is érvényesíteni, ideértve a vonatkozó jogszabály szerinti behajtási költségátalányt is. 

9. 30 napot meghaladó fizetési késedelem esetén a JH jogosult a Szerződéstől elállni, ill. azt megszüntetni, valamint meghiúsulási kötbért és a kötbért meghaladó kár tekintetében kártérítést követelni. A meghiúsulási kötbér összege a megállapodott nettó Vételár (kötbéralap) 30%-a. 

10. A Feleket a másik fél igényeivel szemben csak abban az esetben illeti meg beszámítási, ill. visszatartási jog, amennyiben ahhoz a másik fél előzetesen írásban hozzájárult. 

11. Az Ügyfél által teljesítendő fizetések akkor számítanak teljesítettnek, amikor azok a JH számláján megadott bankszámlán jóváírásra kerülnek. A JH partnerei vagy képviselői részére teljesített fizetés nem minősül teljesítésnek. 

12. A fizetéseket közvetlenül a JH számláján megadott bankszámlára, a Szerződésben rögzített devizában kell teljesíteni. Hibás vagy téves utalás esetén (pl. EUR helyett HUF bankszámlára történő utalás vagy fordítva) az Ügyfél köteles a JH oldalán keletkező igazolt többletköltségeket (pl. árfolyamveszteség, banki költségek) haladéktalanul megtéríteni. 

13. Az Ügyfél köteles legkésőbb rendeléskor a megrendelési számo(ka)t (PO szám(ok)) megadni, ennek hiányában a JH PO szám nélkül számláz, és az Ügyfél nem jogosult a számlát erre hivatkozással visszautasítani. 

VI. Tulajdonjog-fenntartás 

1. A JH az adott Eszközre vonatkozó tulajdonjogát a Vételár teljes megfizetéséig fenntartja. 

2. Az Ügyfél a tulajdonjog-fenntartás hatálya alatt álló Eszközöket a tulajdonjog-fenntartás hatályossága idején nem idegenítheti el és nem terhelheti meg. 

3. Az Ügyfél köteles a tulajdonjog-fenntartás hatálya alatt az Eszközöket teljeskörűen, megfelelő biztosítási összeggel, legalább tűz- és vízkárok, valamint lopás ellen biztosítani. Amennyiben karbantartási, ill. javítási munkálatok szükségesek, úgy az Ügyfél köteles ezeket saját költségén az előírt határidőben elvégeztetni. 

4. A tulajdonjog-fenntartás hatálya alatt az Ügyfél haladéktalanul köteles a JH részére írásban bejelenteni minden, az Eszközöket érintő végrehajtási intézkedést, továbbá köteles az ezzel kapcsolatos iratokat a JH részére egyszerű másolatban megküldeni. Az Ügyfél a vonatkozó jogszabályok keretein belül köteles ezen felül mindent megtenni annak érdekében, hogy a végrehajtás foganatosítását megakadályozza. Amennyiben a JH az Eszközökre vonatkozóan harmadik személlyel szemben végrehajtási igénypert indít, úgy az Ügyfél köteles a peres és peren kívül felmerülő költségeket megtéríteni, amennyiben az harmadik személytől nem behajtható. 

5. Amennyiben az Ügyfél a Vételár megfizetésével legalább 30 napos késedelembe esik és a JH nem élt az V/5. pont szerinti elállási jogával, úgy a JH (az V/5. pont sérelme nélkül) jogosult a tulajdonjog-fenntartással érintett Eszközöket az Ügyfél költségére ismét birtokba venni. Amennyiben az Eszköz harmadik személy birtokában van, úgy az Ügyfél első felszólításra köteles megjelölni, hogy az Eszköz hol található, valamint köteles mindent megtenni a JH birtokba lépése érdekében. 

6. Amennyiben bíróság (akár első fokon) elrendeli az Ügyfél felszámolását, ill. az Ügyfél maga ellen csődeljárást kezdeményez, vagy elhatározza végelszámolását, ill. ezen eljárásokat megelőzően is, amennyiben az Ügyfél saját fizetésképtelenségéről ad tájékoztatást, vagy hatósági eljárás során zárolják az Ügyfél vagyonát, úgy a JH jogosult a Szerződéstől elállni, a tulajdonjog-fenntartás hatálya alatt álló Eszközök azonnali visszaszolgáltatását követelni, és meghiúsulási kötbért, ill. kártérítést követelni. A meghiúsulási kötbér összege a megállapodott nettó Vételár (kötbéralap) 30%-a. 

VII. Szavatosság 

VII/A. Jogszavatosság 

1. A JH szavatol azért, hogy harmadik személynek nincs az Eszközre vonatkozóan olyan joga, amely az Ügyfelet a tulajdonszerzésben, ill. az Eszköz használatában korlátozza vagy megakadályozza. 

2. Abban az esetben, ha harmadik személy szerzői ill. iparjogvédelmi joga alapján az Eszközökkel, vagy azok egy részével szemben megalapozott igényt támaszt, a JH saját választása szerint saját költségére az Eszközökre (i) felhasználási jogot alapít, vagy a jogsértéstől mentes módon átalakítja az Eszközt oly módon, hogy az ne sértse harmadik személy jogát, vagy (ii) az Eszközöket, ill. azok érintett alkotóelemét, felszerelését kicseréli. Amennyiben erre méltányos feltételekkel a Felek által megállapított határidő elteltével sincs lehetőség, úgy az Ügyfél jogosult a szerződéstől elállni. 

VII/B. Kellékszavatosság / jótállás: 

1. A JH szavatol azért, hogy az Eszközök a birtokbaadáskor megfelelnek a szerződés feltételeinek, valamint a vonatkozó jogszabályok eltérést nem engedő előírásainak. 

2. Az Ügyfél kellékszavatossági igénye a birtokbaadástól számított egy év alatt évül el. A kellékszavatosság elévülési ideje jogvesztő. 

3. A JH az ”Emelőkocsik”, illetve a „Targoncák” kategóriába tartozó termékeire az átadástól számított 1 év jótállást biztosít. A jótállás kezdő időpontja a termék Ügyfélnek történő feladásának napja. A JH az egyéb termékeire a kellékszavatosság mellett, illetve helyett nem vállal jótállást. Ebben a tekintetben nem tulajdonítható a JH semelyik leírásának, beleegyezésének vagy egyéb kijelentésének – sem szerződéskötés előtt, sem pedig utána – jótállási jelleg. 

 4. Az Ügyfél a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a JH-val írásban közölni a reklamacio@jungheinrich.hu címre küldött e-maillel. - A nyílt (nyilvánvaló, a csomagolás megbontása után szemrevételezéssel észlelhető) hibákat és/vagy hiányokat: az Ügyfél köteles a – fent jelölt e-mailen történt írásbeli jelzésen túlmenően – a szállítólevélen a megfelelő megjegyzés feltüntetésével a termék átvételével egyidejűleg rögzíteni. - A rejtett hibát: az Ügyfél köteles az annak felfedezését követő legkésőbb 5 munkanapon belül írásban jelezni a JH számára. A fentiekben részletezett késedelem nélküli meggyőződés és közlés hiányában a JH által vállalt jótállás esetében is az Ügyfelet terheli annak bizonyítása, hogy a hiba/hiány a teljesítéskor (termék átadásakor) fennállt. 

5. A JH az Eszközökben az Ügyfél részére történő birtokbaadáskor meglévő hibát (hiányos, ill. hibás teljesítést) saját választása szerint díjmentesen kijavítja, ill. újból teljesíti vagy az Eszközt kicseréli, amelyhez az Ügyfél köteles a JH részére ésszerű határidőt és megfelelő alkalmat biztosítani. Az Ügyfél a Ptk. szerinti egyéb szavatossági/jótállási igényeit csak az ezt követő sorrendben, a jogszabályi feltételek fennállása esetén, és kizárólag a hibás Eszköz tekintetében gyakorolhatja. 

 6. Csere, ill. javítás esetén a kellékszavatossági/jótállási idő nem hosszabbodik meg és nem indul újra az Eszköz cseréjét vagy javítását követően. 

7. A JH kellékszavatossági/jótállási kötelezettségvállalása a kezelési és karbantartási utasítás maradéktalan betartása esetén áll fenn. Az Ügyfél felelős minden olyan hibáért és kárért, amely a rendeltetésellenes vagy szerződésellenes használat (különösen túlterhelés, kopás, természetes elhasználódás, hibás vagy hanyag kezelés, a műszaki átadás elmulasztása, ill. be nem várása) következménye. Amennyiben az Ügyfél vagy harmadik személy a JH előzetes engedélye nélkül az Eszközön munkálatokat, változtatásokat, átépítést vagy javításokat eszközöl, úgy az Ügyfél nem érvényesíthet szavatossági/jótállási igényt. Ugyanez vonatkozik arra az esetre, amikor a felújításra szoruló alkotóelem, ill. felszerelés felújítása vagy cseréje az Ügyfél kérelmére marad el. A JH nem felel továbbá különösen az olyan hibákért, amelyek az alábbi okból következnek be: (i) elmaradt, ill. nem a vonatkozó jogszabályi, szakmai előírásoknak, valamint nem a JH használati utasításainak és műszaki irányelveinek megfelelő karbantartás, (ii) nem megfelelő üzemi alkatrészek és pótalkatrészek felhasználása, nem megfelelő aljzatkialakítás, kémiai, elektrokémiai vagy fizikai behatások. 

8. Megalapozott szavatossági/jótállási igény esetén a kijavítás, kicserélés munkadíján felül a JH viseli az alkatrészek, ill. az Eszköz kicserélésének költségeit. 

VIII. Szoftverhasználat 

1. Amennyiben szoftver is az adásvétel tárgyát képezi, és a Felek nem kötöttek külön felhasználási szerződést, az Ügyfél nem kizárólagos, nem átruházható, az Eszközhöz kapcsolt jogot szerez az Eszközbe integrált szoftver használatára, beleértve annak dokumentációját is. A szoftver kizárólag a Szerződésben meghatározott Eszközhöz használható, annak használata más eszközökhöz vagy rendszerekhez tilos. 

2. Az Ügyfél kizárólag a törvény által megengedett mértékben (Szjt. 58-60. §) jogosult a szoftvert többszörözni, átdolgozni, feldolgozni, megváltoztatni, fordítani, bármely egyéb módon módosítani, a tárgykódból forráskódot előállítani. Az Ügyfél vállalja, hogy a gyártó (szerző) adatait – különösen a szerzői jogi megjegyzéseket – nem távolítja el, illetve nem változtatja meg a JH előzetes kifejezett hozzájárulása nélkül. 3. A szoftverhez és a dokumentációhoz – beleértve azok másolatait is – fűződő minden jog a JH-t, illetve a szoftver eredeti jogosultját (gyártó vagy licencadó) illeti meg. Az Ügyfél nem jogosult a felhasználási jogot harmadik félre átruházni vagy allicenciát adni. 

4. A Telematik Box-ban található szoftverek (ld. XI/2. pont) nem tartoznak a fenti rendelkezések hatálya alá, kivéve, ha a Felek egyedileg másként állapodtak meg. 

IX. Kárfelelősség 

1. A JH a szerződésszegéssel az Ügyfélnek okozott károk tekintetében kizárólag az Eszközben beállott tényleges kárt (az ún. tapadó kárt) köteles megtéríteni azzal, hogy a JH kárfelelősségének mértéke a károkozással érintett Eszköz nettó Vételárára korlátozódik azzal, hogy a JH felelőssége a Ptk. 6:152. §-ra [A szerződésszegés jogkövetkezményeinek korlátozása és kizárása] és a 6:526. §-ra [A károkozásért való felelősség korlátozása és kizárása] tekintettel nem zárható ki és nem korlátozható a szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító károkozásra. 

2. Kártérítés jogcímén további igények a JH-val szemben nem érvényesíthetők. Amennyiben a JH a szerződés alapján bármilyen jogcímen kötbér fizetésére kötelezett, úgy az Ügyfél a kötbéren felüli esetleges kárát, amennyiben ezt jogszabály nem zárja ki, nem jogosult érvényesíteni. 

3. Az Ügyfél felel azért, ha az Eszközben az Ügyfél, vagy az ő érdekkörében eljáró személy kárt okoz, és ezáltal személyek élete, testi épsége, egészsége és/vagy JH és/vagy harmadik személy dolgai károsulnak. Az Ügyfél felelős továbbá az olyan károkért, ideértve a következményi károkat is, amelyek az Eszköz nem rendeltetésszerű használatából, hiányosságából fakadó, nyilvánvalóan felismerhető hiba – Ügyfél általi – eltitkolása miatt következnek be. 

X. Bírói illetékesség, alkalmazandó jog, végrehajtási cselekmények 

1. Bármely vita esetén, amely a jelen szerződésből vagy azzal összefüggésben, így különösen annak megszegésével, megszűnésével, érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatban keletkezik, a Felek kölcsönösen megegyeznek abban, hogy tárgyalásokat kezdenek a békés rendezés érdekében. Abban az esetben, ha a Felek a tárgyalások megkezdésétől számított 30 napon belül nem tudnak írásos megegyezésre jutni, akkor a 10 millió forint alatti pertárgyértékű jogvitáikra a Pp. (2016. évi CXXX. törvény) rendelkezései az irányadók, míg 10 millió forint vagy afeletti pertárgyértékű jogvita esetén a Felek az állami bírósági utat kizárják és alávetik magukat a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Állandó Választottbíróság (Kereskedelmi Választottbíróság Budapest) kizárólagos és végleges döntésének azzal, hogy a Választottbíróság a saját (Gyorsított Eljárásra vonatkozó Alszabályzat rendelkezéseivel kiegészített) Eljárási Szabályzata szerint jár el, az eljáró választottbírók száma három, és az eljárás során a magyar nyelvet kell alkalmazni. A felek kizárják a választottbíráskodásról szóló 2017. évi LX. törvény IX. Fejezetében szabályozott eljárásújítás lehetőségét. A jelen szerződésből eredő pénzkövetelési igényüket a Felek fizetési meghagyásos eljárás útján is érvényesíthetik azzal, hogy a Felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a fizetési meghagyásos eljárás perré alakulása esetén a felperes döntése szerint pertárgyértéktől függetlenül az eljárás az állami bíróságok előtt folytatható. 

2. Valamennyi jogvita eldöntésére alkalmazandó anyagi jog a magyar jog, ide nem értve annak nemzetközi magánjogi szabályait. A JH és az Ügyfél között valamennyi jogviszonyra a magyar jog irányadó. 

XI. Adatvédelem, compliance, panaszkezelés 

1. A JH, mint adatkezelő a személyes adatok, így a Szerződésben megadott kapcsolattartói adatok (így különösen a jogi személy képviseletében eljáró természetes személy neve, e-mail címe, telefonszáma, beosztása) kezelése során is a mindenkor hatályos jogszabályok szerint, így különös tekintettel az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (a továbbiakban: „GDPR”) rendelkezései szerint jár el. A Felek megállapodnak, hogy a Szerződés teljesítése során egymás rendelkezésére bocsátott személyes adatokat – különösen kapcsolattartók adatait – különálló adatkezelőként kezelik. Az adatkezelés jogalapja az érintett személy által képviselt fél és a másik fél közötti szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont), amennyiben az érintett a szerződő fél képviseletében eljár; vagy a felek jogos érdeke (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont) a szerződés teljesítéséhez, kapcsolattartáshoz, illetve jogi igények előterjesztéséhez és védelméhez, amennyiben az érintett nem szerződő fél. Az Ügyfél kijelenti, hogy a JH részére továbbított kapcsolattartói adatokat jogszerűen kezeli, és kötelezettséget vállal arra, hogy az adatok továbbításáról minden érintettet megfelelően tájékoztat, különösen a JH által végzett adatkezelések céljáról, jogalapjáról és az érintetti jogokról (különösen az érintettek tiltakozáshoz való jogáról), azzal, hogy a JH részletes adatkezelési tájékoztatója elérhető a www.jungheinrich.hu/adatvedelem címen. A JH az adatokat a Szerződés teljesítése és kapcsolattartás céljából, a szükséges ideig kezeli. A szerződés megszűnését követően az adatkezelés időtartama a kapcsolattartói adatok esetén legfeljebb 5 év, a számlázási dokumentumok esetén 8 év. A JH jogos érdeke alapján a kapcsolattartói adatokat korlátozott körben közvetlen üzletszerzési célból (ún. Business network hírlevél küldése) is kezelheti. Az érintett személyek az e célú adatkezelés ellen bármikor tiltakozhatnak. Ezen túlmenően, a JH, mint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtója, jogosult a 2001. évi CVIII. törvény (E-ker tv.) 13/A. §-a alapján a természetes személyek adatait kezelni a szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, a díjak számlázása, valamint az ezekkel kapcsolatos követelések érvényesítése céljából. A JH a szolgáltatás nyújtása során kizárólag az azokhoz technikailag elengedhetetlenül szükséges személyes adatokat kezeli, a célhoz kötöttség és adattakarékosság elveinek megfelelően. 

2. A JH az anyagmozgató eszközeit és gépeit, így a jelen jogviszony tárgyát képező Eszközöket is egy ún. Telematik Box adatgyűjtő eszközzel (a továbbiakban: „Telematik Box”) látja el. A Telematik Box az Eszközök üzemeltetése közben eszközadatokat (pl. emelés, süllyesztés, menet, gyorsaság, pozíció, üzemállapot (be-, ill. kikapcsolat állapot), eszközkomponensek hőmérséklete, üzemóraszám, eseményjegyzék) gyűjt és továbbít a JH felé. A továbbított adatok személyes adatokat nem tartalmaznak. A JH jogosult az így megszerezett adatokat térben és időben korlátlanul saját céljaira (így különösen, de nem kizárólag üzemóraszámnyilvántartás és -elszámolás, termékfejlesztés és -optimalizáció, távolból történő javítás céljára) felhasználni. Ezen jogát a JH jogosult alvállalkozóira, ill. a JH-val egyéb jogviszonyban álló harmadik felekre is átruházni. Amennyiben a Szerződés másként nem rendelkezik, az Ügyfél nem jogosult ezen adatokra igényt tartani, a JH nem köteles ezen adatokat az Ügyfél rendelkezésre bocsátani, azokat az Ügyfél céljai szerint kezelni, ill. feldolgozni. A jelen pontban foglalt korlátozások a (EU) 2023/2854 rendelet (Data Act) alkalmazandósága kezdetétől, 2025. szeptember 12-től a rendelet rendelkezéseinek megfelelően korlátozottan vagy nem alkalmazhatók. 

3. A JUNGHEINRICH Csoport és így a JH is a megfelelőség kérdését évek óta a legfontosabb témák között tartja számon. A JH üzleti tevékenysége részeként gazdasági, ökológiai és társadalmi felelősséget vállal, egyebek mellett compliance rendszere is biztosítja, hogy ennek a felelősségnek eleget tegyen alkalmazottai, beszállítói, üzleti partnerei és ügyfelei felé. A JH által vallott és így az Ügyféltől is elvárt vállalati értékeket a JH magatartási kódexeiben kötelező érvényű irányelvekként határozza meg. 

4. A JH a termékfelelősség és a termékbiztonság részeként teljesíti a veszélyes anyagokra vonatkozó jogi követelményeket valamennyi terméke, így az Eszköz(ök) vonatkozásában is. Amennyiben az Ügyfélnek az 1907/2006/EK (REACH) rendelet szerint bejelentendő anyagokkal (más néven SVHC-anyagokkal vagy jelölt anyagokkal), ill. további anyagtilalmaknak vagy korlátozásoknak való megfeleléssel kapcsolatban további információra van szüksége, úgy a JH a compliance@jungheinrich.hu vagy a material.compliance@jungheinrich.de e-mail címekre küldött megkeresésekre válaszul további információval szolgál. 

 5. A JH számára mindig is kiemelkedő fontossággal bírt, hogy első kézből értesüljünk a vállalatunkat érintő problémákról, visszaélésekről, esetleges jogsérelmekről, és mihamarabb orvosoljuk azokat. A JH visszaélés-bejelentési rendszerének célja, hogy bizalmas és biztonságos csatornát biztosítsunk a feltárt jogsértések kivizsgálására, és egyúttal megvédjük a bejelentőket az esetleges retorziókkal szemben. 

XII. Vegyes rendelkezések 

1. Az Ügyfél a Szerződés megkötésétől a jogviszony fennállásának végéig terjedő időszakban köteles haladéktalanul értesíteni a JH-t a székhelyében, valamint a vállalkozásának jogi formájában és felelősségi viszonyaiban (pl. átalakulás) bekövetkezett minden változásról. 

2. A JH fenntartja a szellemi alkotásokhoz fűződő jogait és/vagy a szerzői jogvédelem alapján őt megillető jogait az általa készített árajánlatokra, műszaki- és folyamattervekre és -leírásokra, eszközdokumentációra, rajzokra, képekre, valamint a Jungheinrich Profishop honlap minden további tartalma tekintetében. Ez különösen vonatkozik a termékmegjelenítésekre, termékfilmekre és valamennyi további multimédiás Jungheinrich Profishop honlap tartalomra. Minden felhasználáshoz, terjesztéshez, különösen a továbbításhoz, sokszorosításhoz, nyilvánosságra hozatalhoz, rendelkezésre bocsátáshoz, a közösségi médiában történő megjelenítéshez, beleértve a csak kivonatos másolást is, a JH kifejezett előzetes írásbeli hozzájárulása szükséges. A Jungheinrich Profishop honlapon feltüntetett termékvideók kizárólag reklámcélokra szolgálnak, és nem képezik sem teljesítési ígéret, sem pedig bármilyen jellegű szavatossági / jótállási igény alapját a reklámozott termék tekintetében. 

3. Az Ügyfél kizárólag a JH előzetes írásbeli hozzájárulása esetén jogosult a jelen szerződésből eredő jogait és követeléseit harmadik személyre engedményezni.

 4. A Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy az árajánlatok és megrendelések, a jelen ÁSzF és a Szerződés tényét, feltételeit, valamint a jelen ÁSzF és az Szerződés teljesítése során tudomásukra jutott üzleti titkot, valamint védett ismeretet (know how) (az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. tv 1. § alapján) bizalmasan kezelik, azt nem teszik hozzáférhetővé, illetve nem hozzák harmadik személy tudomására. 

5. A Szerződés alapján közölt, joghatállyal bíró értesítéseket írásba kell foglalni és a Feleknek a Szerződésben rögzített elérhetőségére, ill. az ott megjelölt személy(ek) kezéhez kell megküldeni átvételi elismervénnyel igazolt közvetlen kézbesítés, vagy tértivevényes ajánlott levél, vagy e-mail útján. A Felek kifejezetten megállapodnak, hogy a Szerződés módosítása és megszüntetése kivételével, melyek esetében a cégszerű aláírás, vagy az azt helyettesítő azonosítás (Ptk. szerinti írásbeliséget igazoló elektronikus aláírás) alaki feltétel, a Szerződés teljesítésével összefüggő információkról a Szerződésben megadott kapcsolattartóikon keresztül a megjelölt kapcsolattartói e-mail cím használatával is értesíthetik egymást. Az e-mailen küldött értesítés olvasási visszaigazolás hiányában a küldést követő munkanapon kézbesítettnek tekintendő. Az elektronikus formában, e-mail-ben küldött Szerződés szerinti értesítések, visszaigazolások cégszerű aláírás és ezt helyettesítő azonosítás nélkül jutnak el a másik félhez, amelyet a Felek tudomásul vesznek, és ellenkező bizonyításig elfogadottnak tekintenek. A fentieknek megfelelően létrehozott e-mailek tekintetében a Felek sem bíróság, sem más hatóságok előtt nem hivatkozhatnak arra, hogy azok nem felelnek meg a cég nevében tett írásos dokumentumok követelményeinek, kivéve, ha alkalmazására bizonyíthatóan csalárd vagy egyéb jogellenes szándékkal került sor. Abban az esetben, ha a küldő fél e-mailjével kapcsolatban vita merül fel a küldő személyét illetően vagy a levél tartalmával kapcsolatban, a küldő felet terheli annak bizonyítása, hogy a levelet nem a feladóként megjelölt személy vagy nem a megérkezett tartalommal küldte el. 

6. Az Ügyfél büntetőjogi felelőssége tudatában kijelenti, hogy a szerződéskötés, -megszüntetés, ill. -módosítás, a szerződés végrehajtása és lebonyolítása (így különösen, de nem kizárólag az e-mail-kommunikáció folytatása, az Eszközök átvétele, ill. átadása, szállítólevél aláírása) során az Ügyfél nevében eljáró személy képviseleti, ill. megfelelő eljárási jogosultsággal rendelkezik, ezt a JH külön vizsgálni nem köteles.

Kérdése van?